17 ÉV TÁVLATÁBÓL
1990-ben mint magánvállalkozó kezdett
bele tevékenységébe a cégvezető: Katona Imre a kerület fennsíkján,
kertes ház- övezetben. Elsőrendű cél volt a lakosság kiszolgálása.
1991:
Hogy precíz és pontos legyen a munkamenet, nagy súlyt helyeztek a
személyorientált megoldásokra, a konfliktusok emberközpontú kezelésére,
a szervezeti kultúra, belső értékrend erősítésére.
1992:
A fejlődő vállalkozás lassan indokolta a kétszintű irányítási
struktúrára való áttérést, mert a piaci részesedés miatt már
áttekinthetetlenné váltak az üzletág tevékenységei, és a társasághoz
tartozó egyéb érdekeltségek összefogása, és ellenőrzése. Felvételre
került tehát 1 fuvarozó alkalmazott. Hogy hogyan haladt így előre? A
célpiacon a cég 2-3 versenytárssal számolt. A vezetőnek minden
választása során megfelelően ötvöznie kell a helyzetből adódó
követelményeket a rendelkezésre álló erőforrásokkal, s ez
fogékonyságot, a komplex, szétágazó információk integrálására való
képességet igényel. Tehát fontos, hogy a vezetők valóban szakértő
szinten végezzék munkájukat. Egyre inkább megteremtődnek annak
feltételei, hogy a vezetést szakmának tekinthessük, s annak, hogy ezt a
szellemi tevékenységet szakmának tekinthessük többé – kevésbé állandó
követelményei vannak: meghatározott tudásanyag, szervezett ellenőrzés,
s mindezek következtében társadalmi elismerés. Megfelelő viszony
alakult ki a versenytársakkal, a cég jól felmérte a piac adta
lehetőségeket, felkereste és megismerte a nagykereskedőket, gyorsan
sikerült megfelelő és jó kapcsolatokat kialakítania mind a
beszállítókkal, mind a vevőkkel, megteremtette az árutelep célratörő és
jó légkörü körülményeit, s ami nagyon fontos: kicsi, de megfelelő
árréssel dolgozott.
1993:
Ennek a szervezett vezetésnek meg lett a gyümölcse: a harmadik év végén
a vállalkozás egy negyedik személy alkalmazását kívánta, s emellett
autóparkját is sikerült megújítania.
1994:
Egy komolyabb szervezeti változás állt be a cég életében: a Terranova
Nagykereskedelmi Kft. felkereste, és szerződést kötött vele. Ez a
vakolóanyagokat gyártó cég a piac egyik vezetője, így a cégnek
lehetősége nyílt termékskáláját vakolóanyagokkal bővíteni –
természetesen színezők csak megrendelés alapján -.
1995
-ben újabb a nagykereskedőkkel történt szerződés megkötés: Beyer
Építőanyaggyártó Kft, Wieneberger Kft. Ezek mind segítették a cég
fejlődését, színvonalának javulását, s így a vevőkör vonzását. A
kerület színvonalas kiszolgálójává vált az építőanyagkereskedés.
1996:
Az építőanyag piac életében egy jelentős változás történt: a
Wieneberger Kft. bekebelezte az összes magyar téglagyárat:
nagykereskedelmi egységláncot alakított ki.
1997:
Ebben az évben a raktározás modernizálására tették a hangsúlyt.
Önkiszolgáló polcos rendszer teszi lehetővé a gyors eligazodást az áruk
között, áttekinthetőséget, tisztaságot, áruvédelmet.
1998:
Felkereste a magánvállalkozást a Baumit Kft, mely szintén egy
vakolóanyag gyártó vállalat, - a Terranova legerősebb konkurenciája -.
Akkor velük kötettett szerződés a mai napig gyümölcsözően működik,
hiszen mára kiemelt Baumit forgalmazó lett a cég.
1999-2000:
Mind a telephely, mind a raktár, árukészlet, áruválaszték olyanná
fejlődött, amely komoly fejlesztést igényel. Szükségessé vált egy
számítógép, komolyabb szervezés, stb. Emellett habár a hangsúly még
mindig a lakosság kiszolgálásán volt – hiszen a lakott terület és a 800
m2 nem tette lehetővé a nagykereskedelmé alakulást -, de most már céllá
vált a még nagyobb piaci befolyás elérése, a legnagyobb gyártó cégekkel
szerződés megkötése. A cégvezetés úgy gondolta, ezek eléréséhez nagyobb
a hitele egy Kft-nek, mint egy magánvállalkozónak, minden tényező az
átalakulást szorgalmazta.
Korlátolt felelősségű társaság:
2001-ben megtörtént a Kft. megalapítása.
Általános adatok:
-
Bejegyezve: 2001. március 5.
-
Cégforma: Korlátolt felelősségű társaság
-
Cég elnevezése: Katona Imre Kereskedelmi És Szolgáltató Kft.
-
Cég rövidített elnevezése: Katona Imre Kft.
-
Székhelye: 1222 Budapest, Háros u. 129.
Cégbejegyzés
után kezdetét vehette a modernizálás. Első feladat a járműpark
lecserélése volt: a Kft. vásárolt egy SCANIA márkájú modern nyugati
daruemelős tehergépkocsit. Habár túl nagy változásról a kis telephely
miatt nem lehettet szó, mégis a kamionnal sokkal több nagy raklapos
anyagot lehet egy fuvarral kiszállítani, így lehetőség nyílt nagyobb
építkezések, lakóparkok célszerű kiszolgálására.
2002-re
elkészült az új, nagy, modern iroda és bemutatóterem. Az elvárásoknak
minden szempontból megfelelő helyiség lett tervezve, amely még akár 10
évig is megállhatja a helyét a piacon, s az Európai Unióban.
2003:
Az újításoknak hamar híre ment, és a Kft -t felkereste rengeteg gyártó,
beszállító cég, így ebben az évben még több kapcsolat és szerződés
kötetett. A telephelyen a rendszeresen keresett áruk, az építőipar
legjava el lett raktározva: hőszigetelő rendszerek, vasak, téglák,
csemperagasztók, kész beton, térkövek, stb. Ami pedig nem fér már el,
az majdnem minden megrendelhető, és pár napon belül leszállításra
kerül: például a nyílászárókat, csempéket.
Egyszóval:
ha valaki egy házat szeretne építeni, vagy felújítani: itt mindent
megtalál. A vásárló helyet foglal a tárgyalóban, s az üzletvezető
minden lehetőségről tájékoztatja, szaktudásával s többéves
tapasztalatával segít, lehetőségeket tanácsol, mennyiséget számol,
segít kalkulálni az építőnek. Az évek során jó üzleti kapcsolat alakult
ki rengeteg kőműves kivitelező brigáddal, burkolóval,
villanyszerelővel: a szakmabeliek legjavával. Tehát az építőanyag
mellett, jól bevált szakembereket is tudunk ajánlani. A mai vezetők
szerepe egyre inkább a modern tanáréhoz kellene, hogy hasonlítson. A
hagyományos tanár a tábla előtt áll, s tanít, átadja a kész tudást, s a
tanuló ez esetben passzívan fogadja. A modern ellenben hozzásegíti a
tanulót ahhoz, hogy minél gazdagabb tapasztalatokat szerezzen, s ezeket
minél jobban fel is tudja használni. A jó vezető azonosul a szervezet
céljaival, küldetésével, s ez egy családi vállalkozás esetében pedig az
első. Az árak: kedvezőek: a cég még mindig tartja a kis árréses
versenyárakat. S mi több: széles az árukínálat, de egy bizonyos
minőséghez ragaszkodik.
2004:
Újabb gépjárműbe fektetett be a cég: a nyári kamion- stop
kiküszöbölésére /kamion- stop= nem lehet a fővárosban szombaton és
vasárnap 7,5 t feletti járműnek közlekedni/ vásárolt egy kisteher
platós autót, ezzel kisebb mennyiségű építőanyag kiszállítását is
bármikor vállaljuk.
2005:
Számos lakóparkkal és kertes házzal bővül környékünk, s a siker nem áll
el tőlünk. A vevők hűségesek, hiszen színvonalunk változatlan. Tekintse
meg referenciáinkat! Megalakul a K - Build Kft. : Ingatlan
kivitelező, és forgalmazó cégünk. Első 4 lakásos táras-házunk 2006
decemberre kulcs-kész. Képeket az építkezésről a kapcsolódó galériákban
talál.
2006:
A billenős IFA teherautót Mercedes nagyteher váltja le. A menedzsment
bővül, az irányítás konkretizálódik, a vásárlók elégedettek.
Bevezetésre kerül a Budapest Bankal közreműködve a hitel lehetőség.
Ha felkeltette cégünk története az Ön érdeklődését, akkor térjen be hozzánk!
Hogy mivel vagyunk mi jobbak, mint mások? Amint látja kicsiből lettünk nagyok, rögös úton haladtunk végig.
Ezért is tartjuk magunkat a mai napig ahhoz a mottónkhoz, hogy
Nálunk a "kis" vásárló is: "nagy" vásárló! |